sâmbătă, 13 aprilie 2019

Bani sau succes?...




Mai peste tot în jurul nostru vedem îndemnuri în ceea ce privește atingerea vieții de succes. Măsura succesului este considerată, de foarte multe ori, ca fiind banii pe care, la un moment dat, ai reușit să îi aduni. Conform celor mai multe păreri, dacă ai mulți bani, ești un om de succes. Dacă nu prea ai bani, ești considerat un ratat. Oare sunt corecte astfel de păreri? Hai să vedem răspunsul. 

Date fiind aceste concepții potrivit cărora banii reprezintă măsura succesului, oamenii se aruncă disperați în acțiuni care să le aducă în timp cât mai scurt cantități cât mai mari de bani. Ei sunt mânați zilnic și în toate momentele zilei de imaginea afaceristului care, după ce a reușit să dea peste noapte marea lovitură, locuiește într-o vilă de lux, conduce un automobil ultimul răcnet, se îmbracă numai cu haine foarte scumpe. 

Succesul echivalează, pentru acești oameni, cu banii. Atât și nimic mai mult. Gândurile lor dominante sunt cam acestea: „Ai bani? Atunci ești cineva. Nu ai bani? Atunci ești un nimeni.” 

S-ar putea să te întrebi dacă nu cumva concepția mea este că dorința de a câștiga bani este greșită. Nu, eu nu cred că este greșit să îți dorești bani. Ba chiar este bine să îți dorești bani din ce în ce mai mulți. Greșit este să echivalezi succesul cu banii, adică să crezi că, pentru a te considera om de succes, trebuie doar să faci în așa fel încât să câștigi cât mai mulți bani. 

De fapt, adevăratul mecanism al câștigării banilor nu constă în… câștigarea banilor. Hai să vedem un exemplu foarte simplu, pentru a înțelege bine această idee. 

Să spunem că tu ai reușit să inventezi un nou tip de săpun, iar acest săpun are unele calități al căror secret îl știi numai tu. Adică numai tu știi cum se fabrică un astfel de săpun, nu și ceilalți fabricanți de săpun. Bun, până aici. 

Mai departe, după ce ai fabricat noul tip de săpun, trebuie să faci în așa fel încât acest săpun să ajungă la cei care au nevoie de el și să îl cumpere, pentru ca tu să câștigi bani în urma vânzărilor de săpun. 

Numai că poate fi o problemă în această fază. În toată lumea există așa de mulți fabricanți de săpun, încât oamenii s-ar putea întreba, pe bună dreptate: „De ce să cumpăr eu săpunul acesta, când am la dispoziție atâtea alte sortimente de săpunuri și pe care deja le-am testat?” 

Vezi, aceasta este marea provocare pentru tine: câștigarea încrederii oamenilor. În prima fază, nu trebuie să te concentrezi la acțiunea de a-i convinge pe oameni să cumpere săpunul tău. Nu trebuie să îi bombardezi cu îndemnuri de genul: „Haideți, cumpărați acest săpun, pentru că este excelent!” Dacă procedezi așa, va fi foarte greu ca oamenii să cumpere săpunul tău. 
Aceasta este strategia în care tu vrei să câștigi cât mai repede bani de pe urma săpunului pe care l-ai inventat, fiindcă, nu-i așa, ești convins că este un săpun tare bun, iar oamenii chiar ar trebui să îl folosească. Este strategia greșită. „Bani, cât mai repede bani!” Greșit! Altceva trebuie să faci tu, pentru a câștiga bani. 

Imaginează-ți că, în loc să te concentrezi la crearea unui sistem care să îți aducă repede bani cât mai mulți, te concentrezi la crearea unui alt fel de sistem. În ce constă oare un astfel de sistem? E simplu. Imaginează-ți că zece oameni ajung să cunoască săpunul pe care l-ai creat. Doar atât, doar să îl cunoască. 

Cei zece oameni nu trebuie să cumpere săpunul tău. Nici măcar nu trebuie acum să și-l dorească. Sistemul se extinde, apoi o sută de oameni ajung să cunoască săpunul tău. Atât, doar să îl cunoască, să știe de existența lui. 

Mai departe, sistemul crește, iar o mie de oameni ajung să știe câte ceva despre săpunul tău. La acest nivel nu au cum să vină bani pentru tine, fiindcă săpunul tău nu se vinde. Însă ai realizat ceva foarte important: o mie de oameni știu că săpunul tău există. Mai departe, după ce sistemul crește, zece mii de oameni ajung să cunoască săpunul tău. La fel, tu nu trebuie să faci niciun efort pentru a-i convinge pe oameni să cumpere săpunul tău. 

Oamenii urăsc să fie îndemnați cu insistență să cumpere ceva. Nu la vânzări trebuie să te concentrezi și nu la câștigarea banilor. Tu doar acționezi pentru a face în așa fel încât, de la zece mii de oameni care cunosc săpunul tău, să se ajungă la o sută de mii de oameni care știu câte ceva despre săpunul tău. O sută de mii de oameni care știu despre existența săpunului tău reprezintă un mic succes și care nu rămâne la acest stadiu, ci are potențialul de a crește mereu. 

Lupta ta cea mare și înverșunată este să extinzi sistemul prin care, de la o sută de mii de oameni care au aflat despre săpunul tău, să se ajungă la un milion de oameni care doar știu că săpunul tău există. 

Dar oare te oprești la acest milion de oameni? Desigur că nu! Exact aici se află secretul câștigării banilor: în extinderea succesului. Nu te concentrezi la bani, ci te concentrezi la succes. Nu te gândești la cum să câștigi cât mai mulți bani, ci te gândești la cum să faci în așa fel încât să crească succesul tău, adică să crească mereu și mereu numărul oamenilor care au aflat câte ceva despre săpunul tău. 

De la un milion de oameni, trebuie să lupți pentru ca acest succes să crească la cinci milioane de oameni care doar au aflat despre săpunul tău, apoi la zece milioane de oameni, apoi la o sută de milioane de oameni… 

Mai mulți oameni, mereu mai mulți oameni! Mai mult succes, mereu mai mult succes! După ce acest succes atinge masa critică, adică numărul oamenilor care au aflat despre săpunul tău este așa de mare încât toată planeta este uluită de succesul tău fenomenal, oamenii devin brusc extrem de atenți, mult, mult mai atenți decât altădată. Această atenție se reîndreaptă cu forță spre săpunul tău. Și vin vânzările, în cascadă. 

Oamenii, intrigați de succesul așa de mare pe care l-ai atins, vor deveni curioși și vor dori să cumpere săpunul tău. Îl vor cumpăra, iar tu vei câștiga bani, mereu mai mulți bani. 

Așadar, în loc să te concentrezi la bani, concentrează-te la succes. Fă în așa fel încât extrem de mulți oameni să te cunoască și să cunoască produsul sau serviciul pe care tu îl oferi tuturor. După ce succesul tău atinge masa critică (adică ajunge la o scară uriașă, chiar și fără ca tu să câștigi bani), vin și banii pentru tine, din ce în ce mai mulți. 

Și hai să ne mai gândim la un exemplu simplu și foarte scurt. Dacă un scriitor ajunge să fie prezentat prin toate mediile posibile (TV, radio, ziare, reviste, etc.), cât mai mult timp, de cât mai multe ori, pe toată planeta, în așa fel încât absolut toți cititorii de pe planetă să știe cine este acel scriitor și ce anume scrie el, cărțile acelui scriitor sigur și precis ajung să se vândă exact ca pâinea caldă, iar scriitorul respectiv câștigă bani. 

Mai întâi succesul, apoi vin și banii. Nu invers! 

Dacă fugi după bani, banii fug de tine. Dacă însă fugi după succes, banii fug spre tine. De înțeles și de învățat asta!

Claudiu Neacșu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aceiași nuntași…

Nunta poate fi un eveniment foarte plăcut. Este o ocazie excelentă de a reuni într-un singur loc mai mulți oameni care se cunosc între ...