sâmbătă, 29 decembrie 2018

Viteza asta ce este?...




Toată lumea știe ce înseamnă cele cinci viteze ale automobilului. De asemenea, toată lumea știe că este firesc ca, după ce pornești motorul automobilului, să bagi viteza întâi. 

Tu ce-ai spune despre un șofer care vrea să pornească direct cu viteza a cincea? Sigur ai spune că ceva s-a dereglat în mintea lui. Oare chiar așa de nerăbdător să fie el să ajungă la destinație, încât să pornească direct cu viteza a cincea? 

Desigur, ar fi ridicol să se întâmple așa ceva în realitate, adică să existe un șofer care să pornească automobilul direct cu viteza a cincea. 

Ei bine, află că așa ceva există în realitate, dar nu în domeniul automobilelor, ci în cazurile în care oamenii doresc să atingă un anumit nivel al succesului și prosperității. 

De prea multe ori oamenii sunt nerăbdători să ajungă direct pe treapta cea mai înaltă a succesului. Ei vor să obțină totul cât mai rapid, ieri, nu azi, nu mâine. Ieri! Ei vor să câștige mulți bani, dar nu prin așteptare, ci ultra-rapid, accelerat, cu cel mai mic efort posibil sau, dacă se poate, fără niciun efort. 

Asta e ca și cum un șofer ar dori să înainteze direct cu viteza a cincea. Intenția nu este rea. E de preferat întotdeauna să treci direct direct la viteza a cincea, cu scopul firesc de a ajunge cât mai repede la destinație. Numai că firescul este ca automobilul să plece cu viteza a-ntâia. Așa este făcut mecanismul motorului. Așa funcționează. 

Eu nu am auzit vreun șofer să se plângă de faptul că este nevoit să plece cu viteza întâi și nu am întâlnit nici măcar un singur șofer care să facă eforturi intense să plece direct cu viteza a cincea. 

Nu la fel se întâmplă atunci când avem de-a face cu acțiunile de urcare pe scara succesului. Am întâlnit mulți oameni care ar fi dorit să ajungă din prima zi pe scara cea mai de sus a succesului. O astfel de dorință nu este deloc de condamnat, numai că arta atingerii succesului ține seama de niște legi foarte stricte. 

Chiar dacă entuziasmul pornirii la drum este foarte mare, nu este recomandat să începi cu viteza cea mai mare. Un motiv ar fi că succesul reprezintă o transformare, ceea ce înseamnă că este nevoie de acomodare la această schimbare. 

Dacă cineva care merge la sală ca să tragă de fiare își începe antrenamentul fără să facă niciun fel de încălzire, se pune într-un mare pericol, adică poate oricând să sufere o întindere musculară, ceea ce nu este bine. 

Greșeala pe care o fac foarte mulți oameni este să creadă că succesul înseamnă să pornești direct cu viteza cea mai mare. Altfel spus, ei cred în mod eronat că, dacă începi o afacere sau orice fel de proiect, neapărat trebuie să obții rapid rezultate mari, să câștigi imediat bani cu găleata, să poți imediat să te muți într-o vilă de lux și să poți imediat să îți cumperi un automobil ultimul răcnet. 

E ca și cum ei ar crede că, după ce pornești motorul automobilului, neapărat trebuie să țâșnești cu viteza a cincea și să zbori imediat pe autostradă. Dacă proiectul în care ei se implică pornește foarte greu și le aduce foarte greu rezultate, iar acelea sunt foarte mici, ajung să fie convinși, în mod eronat, că proiectul este prea lent și, prin urmare, un eșec. Mare greșeală de gândire! 

Oare ce înseamnă că un automobil pornește cu viteza a cincea? Eșec sau succes? Dacă automobilul pornește cu viteza cea mai mică, înseamnă oare că pornirea acelui automobil a fost un eșec? Nu, bineînțeles că nu!  Pur și simplu automobilul se află în mișcare. El ÎNAINTEAZĂ. 

Prima viteză este lentă, dar este tot înaintare. Viteza a doua este un pic mai rapidă. Automobilul încă nu zboară pe autostradă, însă ÎNAINTEAZĂ și se pregătește să treacă la viteza a treia. Viteza crește. Se trece la viteza a patra. Viteza este tot mai mare. Viteza a cincea este și mai mare. 

Eu nu am auzit pe nimeni care să disprețuiască viteza întâi a automobilului, pe motiv că este prea lentă. De asemenea, eu n-am auzit pe nimeni să spună că viteza întâi a automobilului este un eșec, pe motiv că automobilul nu a putut să treacă direct la viteza a cincea. Viteza întâi este pur și simplu una dintre cele cinci viteze de înaintare. 

Și atunci, oare de ce unii oameni disprețuiesc orice fel de proiect care înaintează prea lent? Răspunsul meu este: fiindcă încă nu au înțeles cum stă treaba cu vitezele de înaintare. 

Un proiect sănătos începe să înainteze cu viteza întâi, cu viteza cea mai lentă. Nu ai cum să treci la viteza a doua până când nu se încheie timpul de rulare cu viteza întâi. Viteza lentă a unei afaceri însă nu este un semn de eșec al acelei afaceri, așa cum viteza întâi a automobilului nu este un semn că acel automobil nu va ajunge niciodată la destinație. 

Dacă proiectul înaintează, chiar și foarte încet, înseamnă că el SE PREGĂTEȘTE pentru următoarea etapă, pentru trecerea la o viteză mai mare. Nu se poate prezice exact după cât timp va trece la următoarea treaptă de viteză. Asta depinde de foarte mulți factori. 

Viața reală presupune să te confrunți cu tot felul de detalii. Însă toate detaliile pot fi întâmpinate cu încredere în succes, cu optimism, cu voința de a trece peste toate obstacolele. 

Ceea ce are loc azi nu are loc și mâine. Azi înaintezi mai lent, iar mâine înaintezi ceva mai repede. 

Oricum ar fi, tot spre obiectivul tău te îndrepți. Chiar dacă vezi că lucrurile bune apar cu viteză mult mai mică decât ți-ai dori, privirea ta trebuie să rămână ațintită tot spre viitor. 

Ofensiva spre marele succes continuă chiar și atunci când abia ai pornit, adică atunci când te afli la viteza întâi. 

Oare ce este viteza întâi? Este tot un succes. 

Viteza mică nu este un motiv pentru a-ți îngropa dorința, ci, dimpotrivă, pentru a merge și mai curajos mai departe, spre următoarea treaptă de viteză. 

Cu cât scopul tău este mai clar, cu atât înaintezi mai repede spre el.

Claudiu Neacșu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aceiași nuntași…

Nunta poate fi un eveniment foarte plăcut. Este o ocazie excelentă de a reuni într-un singur loc mai mulți oameni care se cunosc între ...