miercuri, 19 septembrie 2018

PENTRU TOȚI ELEVII ȘI STUDENȚII. FOARTE IMPORTANT!




Atenție mare! TOȚI elevii și toți studenții trebuie să citească ceea ce scrie mai jos, cuvânt cu cuvânt! Este vorba despre informații VITALE pentru succesul lor la toate viitoarele examene! 

Dacă tu nu mai ești elev sau student, dar ai copii care merg la școală sau la facultate, dă-le neapărat să citească acest articol! Le va folosi enorm!

Dacă nu ai copii, dar ai prieteni sau cunoscuți care au copii elevi sau studenți, spune-le neapărat să citească acest articol, toți, cu mic, cu mare! Și să-l dea copiilor lor, să-l citească și ei!

Învățarea pentru examene presupune, într-o proporție destul de mare, MEMORAREA unei cantități considerabile de informații.

Tu, dacă ești elev sau student care trebuie să memoreze pagini după pagini, încărcate cu informații noi și complicate, trebuie să faci un efort care îți consumă timp și energie.

Numai că, dacă nu cunoști câteva tehnici esențiale pentru a-ți face memorarea mai ușoară și mai eficientă, riști să te trezești la examen că nu obții rezultatele dorite.

În acest articol vei citi despre o tehnică menită să te ajute foarte mult atunci când ai în față multe pagini de memorat. Folosește cu încredere această tehnică! Vei observa fulgerător, în minutele următoare, cum se îmbunătățește capacitatea ta de memorare.

Mai întâi trebuie să cunoști ceva extrem de important. Creierul tău (DA, al tău!) conține cam 100 de miliarde de neuroni. Un număr imens! Știi cam ce înseamnă acest număr colosal de neuroni? Ca să-ți faci o mică idee, imaginează-ți că în FIECARE SECUNDĂ, zi și noapte, numeri câte un neuron. Secunda și neuronul. Secunda și neuronul. Știi cât timp îți trebuie ca să numeri toți neuronii DIN CREIERUL TĂU? Peste trei mii de ani!!!

Nici măcar numărul stelelor din galaxia Calea Lactee nu este mai mare decât numărul neuronilor din creierul tău! Iar fiecare neuron se poate conecta, la rândul său, cu alți neuroni, într-o infinitate de moduri. De fiecare dată când înveți ceva nou, s-au mai conectat niște neuroni. Și, deoarece numărul conexiunilor posibile dintre neuroni poate crește la infinit, numărul informațiilor noi pe care le poți învăța poate crește și el la infinit. Altfel spus, oricât de mult ai învăța și ai memora, întotdeauna poți învăța și memora mult mai mult. 

Dar nu este vorba numai despre memorare aici. Foarte important este ca tu să crezi și să înțelegi că ai deja în creier un potențial extraordinar de mare. Citește și articolul despre puterea ascunsă și uriașă a minții tale. 
Clic pe linkul:

Acum, după ce ai conștientizat câte ceva despre uriașul care zace în creierul tău, să trecem la următorul pas.

Dacă ar fi să fac o reprezentare simplă a modului în care percepi tu informațiile pe care vrei să le memorezi, această reprezentare ar arăta cam așa:

------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

Fiecare liniuță din rând este câte o informație foarte mică.   

Simplu spus, tu vezi multe-multe rânduri pline cu tot felul de chestii pe care trebuie să le îndeși undeva în mintea ta, apoi să ți le amintești în timpul examenului. Iar treaba asta pare a fi tare urâtă și de nesuportat, nu-i așa?

Ei bine, de acum înainte, de fiecare dată când te apuci să înveți pentru examene, IMAGINEAZĂ-ți cu putere și cu credință că tu, de fapt, nu vezi informațiile așa:

------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

ci așa:

-

Pauză și relaxare.


Pauză și relaxare.

-

Pauză și relaxare.

Și la fel continuă procesul.

Hai să-ți explic.

Memorarea nu poate fi ajutată prin efort de memorare. Cu cât faci eforturi să memorezi mai bine, cu atât reușești mai puțin să memorezi.

Efortul este de fapt altul. Efortul este de a-ți imagina.

Da, cu cât îți imaginezi mai clar și mai puternic ceva, cu atât memorezi mai bine și mai trainic.

Să trecem la un exemplu concret.

Imaginează-ți că tu nu ai altceva de făcut decât să memorezi CÂTE 5 CUVINTE PE ZI. Atât, 5 cuvinte pe zi. Adică azi memorezi numai 5 cuvinte și gata, faci pauză până mâine. După ce memorezi cele 5 cuvinte, te ocupi de orice altceva vrei tu: te joci, te plimbi, te uiți la televizor, etc. Dar cele 5 cuvinte de pe ziua de azi le-ai memorat pe toate, în ordine. Azi te concentrezi numai la cele 5 cuvinte, ca și cum mâine și pentru tot restul vieții tale nu mai ai nimic altceva de memorat. Adică imaginează-ți că, pentru tot restul vieții tale, ai de memorat doar acele 5 cuvinte, fără nimic altceva.

Desigur, va fi extrem de ușor să faci asta. Imaginează clar, cu putere și cu credință maximă, că, de fapt, pentru examen ai de memorat AZI, acum, NUMAI 5 CUVINTE, în ordine. Dacă le știi pe cele 5 cuvinte pe dinafară, în ordine, gata, ai luat examenul. AZI te gândești numai la cele 5 cuvinte! 

Oare poți face asta? Poți realiza performanța de a memora AZI numai 5 cuvinte, în ordine, indiferent care ar fi cele 5 cuvinte? SIGUR CĂ DA!

Bun. Acum imaginează-ți că pentru examen ai de memorat o carte care conține 200 000 de cuvinte. Asta înseamnă o carte de circa 500 de pagini, adică o „cărămidă”, un volum foarte gros.

Dacă memorezi numai câte 5 cuvinte pe zi, îți sunt necesare 40 000 de zile pentru a memora toate cele 500 de pagini ale cărții, adică circa 110 ani.

Desigur, tu nu ai cum să-ți rezervi 110 ani pentru a memora cartea de 500 de pagini. Examenul are loc mult mai devreme. Aici este vorba doar despre tehnica de a-ți imagina ceva care să-ți accelereze memorarea.

Tehnica este să împarți absolut toate informațiile în bucăți foarte, foarte mici (de câte circa 5 cuvinte) și să-ți imaginezi cu putere și credință maximă faptul că ai de memorat doar acele 5 cuvinte, nimic altceva. Pe cele 5 cuvinte ți le vei aminti foarte ușor, oricând, zi și noapte, pentru tot restul vieții tale, ca și cum ar fi cele mai importante cuvinte din lume.

Imaginează-ți cu putere că tu chiar ai la dispoziție 110 ani pentru a memora cele 500 de pagini. 

Imaginează-ți că intervalul zi-noapte nu durează 24 ore, ci numai câteva secunde. 

Imaginează-ți că, după ce ai memorat 5 cuvinte, în cele câteva secunde care urmează au trecut de fapt 24 de ore și ai trecut în următoarea zi, adică la următoarele 5 cuvinte.

Imaginează-ți că fiecare set de câteva cuvinte este unic. Adică, dacă tu memorezi 5 cuvinte din cele 200 000 de cuvinte, doar 5 cuvinte ai de memorat, iar restul de 199 995 de cuvinte nici nu există și nu trebuie să le înveți niciodată. 

După ce ai memorat încă 5 cuvinte, imaginează-ți că restul de 199 990 de cuvinte nici nu există și nu trebuie să le înveți niciodată. 

Și tot așa.

Acum mai trebuie să știi ceva foarte important.

De fiecare dată când înveți și memorezi o cantitate mică de informație (compusă din circa 5 cuvinte), imaginează-ți (de fapt, CREDE CU PUTERE) că tu NU înveți acea informație pentru examen, ci o înveți pur și simplu pentru că așa vrei, cu scopul de a o putea povesti oricând prietenilor tăi, la un suc în oraș sau cu orice ocazie, oricând.

Hai să vedem un exemplu concret.

Să citim acest text:

„Sistemul nervos central poate fi împărțit, din punct de vedere anatomic în două elemente importante: măduva spinării (legată direct de trunchiul cerebral) și encefalul, sau creierul asa cum îl știm toți.” 

Sursa textului: https://www.qbebe.ro/sanatate/neurologie/anatomia_creierului

Să presupunem că acest text face parte din multele alte pagini pe care le ai de învățat pentru examen. 

Mai întâi, trebuie să transformi textul, din forma:

------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

în forma:

-

Pauză și relaxare.


Pauză și relaxare.

-

Pauză și relaxare.

Adică nu mai vezi textul sub forma:

„Sistemul nervos central poate fi împărțit, din punct de vedere anatomic în două elemente importante: măduva spinării (legată direct de trunchiul cerebral) și encefalul, sau creierul asa cum îl știm toți.” 

Îl împarți în bucăți foarte mici de informație:

Bucățica 1: „Sistemul nervos central are două elemente.” 

Pauză și relaxare.

Bucățica 2: „Discutăm din punct de vedere anatomic cele două elemente.”

Pauză și relaxare.

Bucățica 3: „Primul element al sistemului nervos central este măduva spinării.”

Pauză și relaxare.

Bucățica 4: „Al doilea element al sistemului nervos central este encefalul.”

Pauză și relaxare.

Bucățica 5: „Măduva spinării este legată direct de trunchiul cerebral.”

Pauză și relaxare.

Bucățica 6: „Encefalul este de fapt creierul, așa cum îl știm noi.”

Pauză și relaxare.

Imaginează-ți cu credință maximă că fiecare „Pauză și relaxare.” intercalată între bucățile de informație de mai sus reprezintă un interval de câte 24 de ore. Adică imaginează-ți cu credință maximă că, după ce memorezi Bucățica 1, trec 24 de ore (până a doua zi). După ce memorezi Bucățica 2, imaginează-ți că trec alte 24 de ore (până în ziua următoare). Și tot așa. 

De fapt, ce am făcut noi acum?

Imaginează-ți că în farfurie se află o bucată mare de friptură. Cum o mănânci? Ce faci mai întâi? E simplu. Mai întâi tai friptura în bucăți mai mici, cu cuțitul. Apoi mesteci bine fiecare bucățică, fără grabă. Dacă încerci să bagi în tine friptura întreagă și imediat, fără să o tai și fără să o mesteci bucățică după bucățică, în mod sigur nu vei reuși să o mănânci.

La fel am făcut și cu textul de mai sus. Prima dată l-am tăiat în bucățele.

Apoi începem să „mestecăm” bine-bine fiecare bucățică de informație.

Începi cu Bucățica 1: „Sistemul nervos central are două elemente.”

Și aici aplici tehnica de imaginație, exact cum ți-am explicat.

Îți imaginezi că, de fapt, tu nu trebuie să știi pentru examen faptul că „Sistemul nervos central are două elemente.”

Imaginează-ți că NU ai niciun fel de examen. Gata, au dispărut examenele!

Imaginează-ți cu credință maximă, ca și cum este real totul, că tu vrei pur și simplu să știi pentru tot restul vieții tale doar această informație: „Sistemul nervos central are două elemente.”

Are două elemente, nu trei, nu patru. Două. Cine? Sistemul nervos central. Atât trebuie să știi. Atât trebuie să ții minte toată viața ta: 

„Sistemul nervos central are două elemente.”

Uită că mai ai alte bucățele de informație de „mestecat”!

Tu știi doar atât, că ai de ținut minte bucățica asta, pentru toată viața ta:

„Sistemul nervos central are două elemente.” 

Și nu o ții minte pentru ziua examenului, ci pentru tot restul vieții tale. Vrei să știi că „Sistemul nervos central are două elemente.” doar așa, pentru a te da mare în fața prietenilor tăi, atunci când stai cu ei la un suc, în oraș. Și mai știi pentru că TE PASIONEAZĂ la nebunie faptul că sistemul nervos central are două elemente.

Imaginează-ți că te-ai hotărât cu toată seriozitatea să ții minte doar atât și nimic altceva:

„Sistemul nervos central are două elemente.”

Apoi, când ești la un suc cu prietenii tăi, fără să ai în fața ta nicio carte, niciun text scris, le spui deodată, așa, ca să le arăți ce lucru important ai aflat tu:

„Voi știți că sistemul nervos central are două elemente?”

Iar prietenii tăi rămân uimiți. Nu știau asta, dar te aprobă.

Iar ție îți pare așa de bine că tocmai le-ai spus ceva foarte important:

„Sistemul nervos central are două elemente.”

Repeți tehnica aceasta cu celelalte bucățele de informație.

Este extrem de important să-ți imaginezi cu credință maximă că toate bucățile de informație pe care le înveți te interesează extrem de mult (ca și cum fiecare bucățică de informație ar fi cel mai important lucru din viața ta) și că înveți doar așa, pentru plăcerea ta. Examenele au dispărut!

Gândește-te puțin la microbiști. Dacă stai de vorbă cu cineva pasionat de fotbal, vei observa că știe PE DE ROST o mulțime de nume de fotbaliști, o mulțime de date despre ei (unde s-au născut, la ce echipe au jucat, ce meciuri au câștigat, ce meciuri au pierdut, ce meciuri vor juca, ce bani au primit, clasamente, rezultate, etc.), o mulțime de detalii peste detalii. Crezi oare că acest microbist înfocat a făcut eforturi intense pentru a memora toate aceste informații? Nu! Le-a memorat pur și simplu pentru că le-a considerat extrem de importante. Nu le-a memorat pentru examene, ci pur și simplu le-a considerat fiind foarte importante PENTRU EL.

Textul de mai sus (cu cele două componente ale sistemului nervos central) l-am luat la întâmplare, ca exemplu demonstrativ. Însă tehnica imaginației, așa cum ți-am explicat-o eu, se aplică pentru orice fel de texte, din tot felul de domenii: istorie, literatură, geografie, biologie, sociologie, psihologie, drept, etc. 

De azi înainte, de fiecare dată când înveți pentru examene, aplică tehnica descrisă mai sus.

Desigur, pe măsură ce aplici această tehnică, vei constata că o folosești tot mai ușor. Prin antrenament sistematic, te vei obișnui cu tehnica imaginației și o vei utiliza tot mai firesc, cu rezultate tot mai bune. 

Imaginația SE ANTRENEAZĂ exact ca mușchii. Este ca în sport. Cu cât te antrenezi mai mult, cu atât devii mai performant.

Cu cât folosești mai mult tehnica imaginației, cu atât imaginația ta devine mai puternică și mai eficientă. 

Eu le urez tuturor elevilor și studenților cât mai multă imaginație! Succesul la examene vine el apoi firesc!


Claudiu Neacșu

3 comentarii:

Aceiași nuntași…

Nunta poate fi un eveniment foarte plăcut. Este o ocazie excelentă de a reuni într-un singur loc mai mulți oameni care se cunosc între ...